Ben je in staat om te zien waar je nu bent aangekomen in je leven en te beslissen om "de betere versie van jezelf" te worden?  

Dit was mijn uitdaging. I was de waarnemer van mijn intentie om alles perfect te willen doen. Om nog beter te zijn. Maar waarvoor? Voor wie? Wat was het doel? Om nog kritischer te kunnen zijn tegenover mezelf? Nog harder en strenger? En nog meer gefrustreerd dat het niet werkte? En mezelf dan weer doen geloven dat het anders en beter kon? 

Wat was het plan dat voor mij werd weggelegd? 

Op een dag had ik het door. Ik wil de waarnemer zijn van de betere versie van mezelf, omdat ik pas dan anderen beter kan helpen.

Mijn plan gaat over dienstbaarheid. En dat van jou?  

Dus ik vroeg me vervolgens af, wat hebben anderen dan nodig? Het antwoord: "oplossingen en voorbeelden". Maar waarvoor? Het antwoord: "om hun gewenste toekomst te kunnen uitstippelen". De oplossing voor "een beter leven, financieel en emotioneel gezien". 

Dus wat is het voor iemand waard daarvoor een oplossing te vinden?

Kan de oplossing een beeld zijn dat aantoont "hoe goed een leven kan zijn", zodat iemand het letterlijk kan ZIEN.
Neen, er bestaat niet zoals als 1 beeld of 1 waarheid. 

Dus ik strandde op een 'boodschap'. Een levensboodschap. Voor vele mensen tegelijk. Een teambuillding boodschap. 

Ik help alle deelnemers van een teambuilding event om hun eigen toekomst te schetsen door een krachige boodschap neer te creëeren.

Verloop van deze teambuillding:

De organisator van de teambuilding geeft aan hoe groot de groep is. En in samenspraak met de klant, valt de beslissing om te werken in groepjes of individueel. 
Omdat het doel van de opdracht een de creatie van een zinvolle bedrijfsboodschap kan zijn (met als doel de betere versie van het bedrijf te vinden), of men opteert om individueel te werken zodat iedereen een persoonljike boodschap kan meenemen naar huis met de betere versie van zichzelf.  

In beide gevallen draait het er om een nieuwe betekenis te geven aan een persoon. En om het vinden van betekenis, van en aan de halte van waar iemand is aangekomen.

Hierachter schuilt uiteraard de meerwaarde voor het bedrijf. Wanneer een werknemer of werkgever, na een periode van stagnatie, uitstellen, luie levensloop, etc. plots een boost krijgt, een uitdovende vlam opnieuw aanwakkert en een nieuwe betekenis gevonden heeft in zijn leven, dan verhogen niet enkel zijn persoonlijke resultaten, maar geniet het bedrijf ook van de nieuwe, verhelderende en positieve energie.

De teambuilding omvat:

- verwelkoming
- introductie
- moment van stilte
- het invullen van gerichte vragen 
- de begeleiding met Q & A: een zinvol moment
- de nieuwe boodschappen
- warme verwelkoming van alle verbeterde versies